Gå til hovedindhold
  1. 82 82 98 98
  2. support@erhvervswebdesign.dk
  1. Om Os
  1. Karriere
  1. Kontakt

+4.000 tilfredse kunder

1
  1. Hjemmeside
  2. Webshop
  3. Marketing

    Lad os tage det sure arbejde!

    Brug din tid hvor den giver mest værdi for dig, og lad os stå for din hjemmeside og markedsføring.

    Vi sidder klar alle dage i ugen på telefonen, og tager imod dine rettelser med et smil.

    82 82 98 98

    Vores marketingydelser

    1. SEO
    2. Google Ads
    3. Facebook
    4. Foto & Video
  4. Services

    Lad os tage det sure arbejde!

    Brug din tid hvor den giver mest værdi for dig, og lad os stå for din hjemmeside og markedsføring.

    Vi sidder klar alle dage i ugen på telefonen, og tager imod dine rettelser med et smil.

    82 82 98 98

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    1. Support
    2. Office 365
    3. App
  5. Prisberegner

Gå tilbage

Hvordan bliver Facebook påvirket af Apples nye iOS 14 opdatering?

Som I nok har hørt, så er der nogle ændringer i Apples iOS 14-opdatering, som har skabt en del omtale blandt marketingfolk og især Facebook-marketing. Hvorfor? Det kan du læse mere om herunder.

Den nye iOS 14-opdatering

Det er sådan, at Apple har valgt at fokusere på private data i den nye opdatering, men dog vil der kun være fokus på mobilenheder fra Apple.

I stort set hver app, så vil brugeren have muligheden for at læse, hvordan appen bruger ens data.

Udviklere af apps har et krav på at skulle oplyse om detaljerne i sine privacy policies – altså hvilke data bruger de, og hvad bruger de dem til?

Dette er sådan set også i orden – men opdateringen vil have en indflydelse på Facebook-annoncering, hvor der skal gives særlig tilladelse.

Det bliver et krav, at apps skal have tilladelse af hver enkelt bruger til at spore dem.

Denne gang er det ikke så nemt at få tilladelse, da det ikke er en gemt paragraf i ens police.

Denne gang vil det være meget mere tydeligt, hvor brugeren skal give tilladelse, første gang de åbner appen – førhen accepterede man det egentligt uden at tænke over det, hvor man selv skulle gå ind i indstillingerne og slå det fra (hvilket der nærmest ikke var nogen der gjorde).

Nu får man muligheden allerede helt i starten – dette gælder også for Facebook, som også er ejer af Instagram. 

Apple opdateringen vil højst sandsynligt lave en ”pop-up”, hvor de gør det klart, at appen vil have ens tilladelse til at spore ens data med 2 lignende knapper:

  • Tillad sporing
  • Vil ikke spores

Billede af to Apple knapper

Dette vil være gældende for alle iOS-apps, også disse:

  • Apps som er en del af Facebook-familien (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger)
  • Apps som arbejder med ”Audience Network”, altså kort sagt en mulighed for Facebook-advertising. 

Hvordan vil Apples nye iOS 14 påvirke Facebook og Instagram Ads?

Det er egentligt et godt spørgsmål, for man ved ikke helt 100%, hvordan hvert element vil blive påvirket, men de største ændringer vil være:

  • Sporing via Pixel fra Facebook ads: Alt sporing såsom leads, sæt i indkøbskurv, køb, konverteringer osv. vil ikke blive rapporteret så godt som før, da der er en del mennesker, som ikke vil spores.
  • Optimering af ads: På baggrund af at Pixlen ikke får så mange informationer som tidligere, så vil man ikke kunne optimere sine annoncer lige så godt.
  • Retargeting ads: Når man laver en retarget-målgruppe, så vil alle personer der har besøgt din hjemmeside via en iOS 14-enhed ikke se dine retarget-annoncer. Dog har de stadig småproblemer med denne del.
  • Opbygge målgrupper: Da man ikke vil få data af dem, som har besøgt ens hjemmeside via en iOS 14-enhed, så vil de ikke være en del af ens målgrupper. Derfor vil ens målgruppe nok ikke være så præcis som tidligere. 
  • App-installeringer: Hvis du annoncerer en app, så vil Facebook ikke have muligheden for at kunne optimere noget i forhold til app-installeringer eller andre former for app-konverteringer. 

Billede af FB LOGO

Husk nu at dette kun er gældende for personer, som bruger iOS-enheder med den nyeste opdatering.

Data sporing vil stadig være gældende for Android og personer, som er på computer samt de personer, som har givet tilladelse til det.

Det kommer ikke kun til at påvirke Facebook, men også Pinterest, LinkedIn, Snapchat, Tik Tok, YouTube og Google.

Man vil stadig kunne generere leads, salg og andre handlinger fra iOS-enheder, man vil bare være begrænset i sporingen, hvor disse ikke vil tælle med i de forskellige rapporter.

Hvordan skal man reagere på den nye iOS 14 opdatering?

Det er ikke en hemmelighed, at det er en opdatering, som kommer til at påvirke ens tal, da man nemlig ikke kan få alle data.

Der er stadig en del, som man ikke ved alt om, og derfor burde man ikke gå i panik. Man ved heller ikke 100%, hvordan optimeringen af ads vil blive påvirket.

Der er stadig mange ting, som ikke vil blive påvirket af den nye opdatering, da det kommer an på, hvilke annoncetyper man anvender.

Update

Så snart opdateringen har været ude i et stykke tid, og vi har fået flere informationer omkring opdateringens påvirkning, så skal vi selvfølgelig nok dele det med jer.

Skrevet af:
admin

Skrevet den:
ons, 01/27/2021 - 11:51

Facebook

Kontakt

Erhvervs Webdesign ApS
Tlf: 82 82 98 98
Mail: support@erhvervswebdesign.dk

Hverdage 8:00-16:00 (Fredag til 15:00)
Frokostpause 12:00-12:30

Esbjerg (Hovedkontor): Lillebæltsvej 62, 6715 Esbjerg N.
Aarhus: Jægergårdsgade 118, 8000 Aarhus C
Aalborg: Tagholm 15, 9400 Nørresundby
Odense: Cortex Park 12, 6. sal 5230 Odense M
Søborg: Automatikvej 1, 2860 Søborg


Følg os: 


1

Info

  1. Om os
  2. Karriere
  3. Artikler
  4. Fjernsupport
  5. Kontakt
  6. Prisberegner

Ydelser

  1. Hjemmeside
  2. Webshop
  3. Marketing
  4. SEO
  5. Google Ads
  6. Facebook
  7. Foto & Video
  8. Services
  9. Support
  10. Office 365
  11. App
  • Forretningsbetingelser
  • Databehandleraftale
  • Databeskyttelsespolitik
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Whistleblower
Copyright © 2025 - Erhvervs Webdesign ApS, CVR 34877939